en stor blandning…

PINK…

På den här bloggen visar jag bl.a. väskor från min ateljé.  Här ser du några exempel… (6 foton)

Är du intresserad av min tillverkning så finner du all kontaktinformation under rubriken INFORMATION.

virkad handväska 004

Här har jag använt små virkade dukar från en loppmarknad. Mot slutet får man  alltid fylla en stor papperskasse eller låda för 20 kr, den här gången stannade jag vid textilavdelningen. Jag hade länge velat göra något användbart av alla gamla virkalster som så ofta ratas och trampas ner runt stånden.

007

De här små finväskorna kallar jag ‘ROSA PÅ BAL’…

kompl. väskor till bloggen 010

Jag har broderat texter och bilder på textilväskor, även fodrat dem…

001

Här har jag klippt remsor av plastkassar och virkat en korg. Är det någon som kan se från vilken affär?

Jag har även virkat plastväskor, de finns på den här bloggen.

http://www.irenewalton.wp.com (vårt kulturarv) finns foton på virkade plastmattor.

virkad plastkorg 015

 Fler exempel på väskor där jag använt smådukarna från loppmarknaderna…

001x

Kommentera

Etikettmoln

