en stor blandning…

Min basker & min poncho…

Till arbetsvardags går jag ofta helt klädd i grönt. Gröna byxor, gröna skjortor, gröna tröjor, gröna skor eller gummistövlar, grönt, grönt, grönt…

Jag har en grön, lite lång jägarjacka  ( köpt oanvänd på ‘äldreloppis’  för 50 kr ). Bra till vardags, många bra fickor. Bra när jag cyklar. En kall vinter kände jag att jag behövde en grön mössa, virkade då en basker av lite restgarner.

Sedan fortsatte jag att virka baskrar, eller ‘hattmössor’ som jag kallar dem, eftersom man kan bära dem på många olika sätt… och jag virkade fler till mig själv, i olika färger…

En dag kom min moster med lite garn, som hon inte ville ha. Jag rev upp det hon stickat och virkade en poncho till mig själv, och sedan några till…

P.S. Det vita på ponchon är snö… D.S.

Om du tycker om det jag tillverkar så finns all kontaktinformation under rubriken INFORMATION.

 

MINA TRÖJOR & ANNAT 003

 

Här kan du se fler baskrar och ponchos:

https://irenewalton2.wordpress.com/2012/12/07/virkade-baskrar-2/

https://irenewalton2.wordpress.com/2012/12/06/virkade-ponchos-2/

 

Kommentera

Etikettmoln

