en stor blandning…

Det här är min gamla gröna tröja som jag köpte på Koninginnedag i Amsterdam för fem gulden & det är evigheter sedan…

Jag använder den som ‘arbetströja’ när det är kallt och under åren har den slitits och gått sönder både här och där. Så jag började laga den… och täcka lagningarna med virkade blommor och blader.

Nu håller jag på att laga nya hål… Jag har virkat en stor mängd blommor & blad. När det kommer en bra film på TV ska jag börja sy på dem…

.

INFÖR-BLOGGEN-028

.

INFÖR-BLOGGEN-029

Den går mest sönder fram och på ärmarna, men jag syr då & då på en blomma på baksidan…

Kommentarer till: "MIN GAMLA GRÖNA TRÖJA…" (6)

  1. Åhhhh, så underbar den är Irené och det här kan man nog kalla kreativitet!!!
    Jag älskar den här tröjan…den måste du alltid spara för den är ju ett riktigt konstverk!!! 🙂

    Gilla

    • Tack!
      Jag tar mycket väl hand om den… jag lagar & lagar… tvättar den inte om den inte är lagad…
      letar då & då efter mer grönt garn, i rätt färg & rätt storlek…
      Jag älskar den själv…
      🙂

      Gilla

  2. Reblogged this on Mode är konst av Eva Vester and commented:
    Det här tycker jag är ett bra och kreativt exempel på vad man kan göra med favorittröjan som inte riktigt hänger med längre eller kanske har börjat att gå sönder lite här och där……
    Man behöver inte kasta allting så fort det blir ett litet hål…det går att göra så mycket förändringar om man bara har lite fantasi och att man såklart tycker det är roligt med lite pyssel? Dessutom det bästa är att du får ett plagg som är helt unikt och som bara du har!!! 🙂

    Gilla

    • Det här var roligt!
      Ärligt talat så lagar jag mycket, jag återanvänder, lappar & lagar allt som lagas kan…
      Samtidigt är det ju en del av mitt yrke… & tankarna bakom det…
      🙂

      Gilla

  3. Den här tröjan är verkligen superfin…Tänk förr kastade man ingenting utan lappade och förnyade. Det roligaste av allt är att du är ensam om den på hela jorden och i hela universum… Skön tanke!!! Du är verkligen jätteduktig och du har lagt ner en hel del tid på den här så den borde ju minst hamna på British museum eller nåt en dag? 🙂

    Gilla

Kommentera

Etikettmoln

